Αναλυτικό Βιογραφικό

Είναι Διδάσκων (Parenting Educator) του Διεθνούς Οργανισμού Attachment Parenting International (API), Επιστημονικός Συνεργάτης της Attachment Parenting Hellas (APH), και Επιστημονικός Συνεργάτης της Εταιρείας Project Parenting με σκοπό την προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ψυχοθεραπευτικών υπηρεσιών για τη σημασία της ασφαλούς συναισθηματικής σύνδεσης και της επίγνωσης για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη ενός βρέφους, ενός, νηπίου, ενός παιδιού, ενός εφήβου, ενός ενήλικα (Secure Attachment, J. Bowlby & Awareness, D. Siegel). Αποστολή των (API), (APH) και Project Parenting είναι η ανάπτυξη της συγχρονισμένης επικοινωνίας (attunement) ώστε οι τωρινές και μελλοντικές γενεές παιδιών, ενηλίκων και κοινοτήτων να ζήσουν μέσα σε έναν κόσμο διαφοροποίησης και συναισθηματικής ανάπτυξης ((Differentiation, M. Bowen).

Ακαδημαϊκές Σπουδές, Διαρκής Εκπαίδευση & Προσωπική Ανάπτυξη

Είναι πτυχιούχος βασικών σπουδών Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Είναι αριστούχος μεταπτυχιακών σπουδών “Οργανωτικής & Οικονομικής Ψυχολογίας” του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι μέλος του Συλλόγου Πτυχιούχων Παντείου Πανεπιστημίου “Ο Αριστοτέλης” και μέλος του Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου.

Έχει επιμορφωθεί στην Ψυχανάλυση στην Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία και στο Ψυχαναλυτικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της Ψυχιατρικής Κλινικής του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας.

Έχει παρακολουθήσει συστημικό, ψυχολογικό, τρόπο αντίληψης των αφηγήσεων ατόμων, ζευγαριών και οικογενειών στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Ελληνικού Υπουργείου Υγείας. Συνέχισε τις σπουδές του στην Συστημική Ψυχοθεραπεία συμμετέχοντας σε ένα τετραετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδίκευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία Ατόμου, Ψυχοθεραπεία Ζεύγους, Οικογενειακή και Ομαδική Ψυχοθεραπεία στο Εργαστήριο Διερεύνησης Ανθρώπινων Σχέσεων. 

Είναι Ειδικός στη Συστημική Ψυχολογική Αξιολόγηση και Διάγνωση [Ιστορικό, Sentence Completion, Thematic Apperception Test (T.A.T), Rorshach Test, MMPI] με πιστοποίηση από το Εργαστήριο Διερεύνησης Ανθρώπινων Σχέσεων. Είναι Ειδικός στα Αφηγηματικά Εργαλεία Αξιολόγησης και Παρέμβασης “Οι παιδικές αναμνήσεις” και “Fiction”.

Είναι Ειδικός στη Ψυχοθεραπεία Ζεύγους με πιστοποίηση από το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Έρευνας στη Συστημική Ψυχοθεραπεία -“Λόγω Ψυχής”.

Επίσης, έχει συμμετάσχει σε βραχύχρονες σεμιναριακές εκπαιδεύσεις σε διαφορετικές ψυχοθεραπευτικές σχολές όπως: Narrative Therapy (Seminar Leaders: Jane Hutton, Yael Gershoni), Emotionally Focused Therapy (EFT, Sue Johnson), Art Therapy, Gestalt Therapy, Παιγνιοθεραπεία (Play Therapy). 

Είναι πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Γονέων και Διδάσκων (Parenting Educator) του Διεθνούς Οργανισμού Attachment Parenting International με εξειδίκευση στο Attachment Parenting (Διεθνείς Εκπαιδεύτριες: B. Nicholson & L. Parker).

Επιστημολογική, Συμβουλευτική & Ψυχοθεραπευτική Προσέγγιση

[βλέπε αρθρογραφίασεμινάριασυνέδρια, βιβλιοπροτάσεις, αρθροπροτάσεις]

Εφαρμόζει Συνθετική Προσέγγιση (Integrative Approach) σε αφηγήσεις ψυχικής υγείας και ψυχοπαθολογίας συνθέτοντας δεδομένα από τους επιστημονικούς τομείς της Συναισθηματικής Διαφοροποίησης (Differentiation, M. Bowen), την Διαπροσωπική Νευροβιολογία (Interpersonal Neurobiology, D. Siegel) και την Νευροπλαστικότητα (Neuroplasticity, Kandel) που αφορούν στην ανάπτυξη της ασφαλούς συναισθηματικής σύνδεσης (Secure Attachment, Bowlby) καθώς και στην ανάπτυξη της επίγνωσης (Awareness, D. Siegel). Σε ένα συνθετικό πλαίσιο προσέγγισης της ψυχικής υγείας και της ψυχοπαθολογίας έχει επιρροές στο έργο του από την χρήση του κινηματογράφου στην συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία.

Υπηρεσίες Εκπαίδευσης & Διδακτικό Έργο

Διδάσκει “Ανάπτυξη της Ασφαλούς Συναισθηματικής Σύνδεσης (Secure Attachment) & Επίγνωση (Awareness)” σε ενήλικες, ζευγάρια, γονείς, οικογένειες, ομάδες, σχολεία, οργανισμούς και κοινότητες.

Είναι Καθηγητής Ψυχολογίας στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Πανεπιστημιακών Σπουδών σε συνεργασία με το Κρατικό Βρετανικό Πανεπιστήμιο “University of East London”.

Έχει συνεργαστεί ως Εισηγητής με το Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο “Το Έρμα”, το Εκπαιδευτικό Κέντρο Δια Βίου Μάθησης “Master Academy”, την Αστική Εταιρεία “Ακαδημία Πολιτών” και το Κέντρο Κινηματογραφικών Σεμιναρίων “ΚινηματογράΦΩΣ”.

Έχει συντονίσει βιωματικά σεμινάρια για ενήλικες, ζευγάρια, γονείς, οικογένειες, ομάδες και σχολεία σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας μεταξύ των οποίων Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Ρέθυμνο, Αλιβέρι- Ευβοίας, Τρίκαλα, Φάρσαλα, Αίγινα και Σύρος. ‘Eχει συνεργαστεί με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας συντονίζοντας ομάδες γονέων με παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Εδώ και δεκαπέντε (15) χρόνια είναι Εκπαιδευτής Υγειονομικού Προσωπικού (ιατρών, ψυχολόγων, νοσηλευτών, βρεφονηπιοκόμων κ.α.) με έγκριση από την Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης (ΔΑΕ) της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Έχει συντονίσει σεμινάρια σε συνέδρια της Ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και ειδικότερα έχει συνεργαστεί με τις LGBTQI+ οργανώσεις “Οικογένειες Ουράνιο Τόξο”, “Proud Seniors Greece” και “Πολύχρωμο Σχολείο”. Έχει υπάρξει Συνιδρυτής της συλλογικότητας “Πολύχρωμοι Θεραπευτές” (Rainbow Therapists- Ειδικοί Ψυχικής Υγείας για LGBTQI+ Θέματα) με σκοπό την έρευνα των ΛΟΑΤΚΙ+ θεμάτων καθώς και την ενδυνάμωση της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στην ευρύτερη κοινωνία. 

Τρέχουσες Υπηρεσίες

Διατηρεί Ιδιωτικό Γραφείο στην περιοχή Αμπελόκηποι- Αθήνας παρέχοντας συμβουλευτικές και ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες βραχείας και μακράς διάρκειας καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα σε ενήλικες, ζευγάρια, γονείς, οικογένειες, ομάδες, σχολεία, οργανισμούς και κοινότητες.

Είναι Συνιδρυτής και ο πρώτος εκλεγμένος Πρόεδρος στο Κοινωφελές Σωματείο Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας Ψ-Δίκτυο – Πρόσβαση στη Στήριξη προσφέροντας συμβουλευτικές και ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες βραχείας διάρκειας σε ανθρώπους με δυσκολία στους οικονομικούς τους πόρους. Είναι Αξιολογητής Ψυχοθεραπευτών για την στελέχωση του Ψ-Δικτύου. Είναι Συνσυντονιστής Εποπτικής Ομάδας (peer group) Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας του Ψ- Δικτύου.

Είναι Καθηγητής στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Συμβουλευτική & Ψυχοθεραπεία» στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Πανεπιστημιακών Σπουδών σε συνεργασία με το Κρατικό Βρετανικό Πανεπιστήμιο “University of East London”. Διδάσκει Συνθετικό Μοντέλο, Διαφορετικότητα, Εργασιακή Συμβουλευτική, Δεξιότητες Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας. Είναι Ομαδικός Επόπτης και Αξιολογητής μεταπτυχιακών φοιτητών του Κολλεγίου.

Εδώ και δεκαπέντε (15) χρόνια εργάζεται ως Υγειονομικός Ψυχολόγος στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας (251 ΓΝΑ). Έχει απασχοληθεί ως Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής και είναι Εκπαιδευτής Υγειονομικού Προσωπικού (ιατρών, ψυχολόγων, νοσηλευτών, βρεφονηπιοκόμων κ.ά.) σε θέματα επικοινωνίας, σύνδεσης και επίγνωσης.

Παρελθούσες Υπηρεσίες

Έχει εργαστεί ως Ψυχολόγος- Στέλεχος Πρόληψης & Προαγωγής της Υγείας με γονείς, εφήβους και μαθητές γυμνασίου στο Κέντρο Πρόληψης του Δήμου Ζωγράφου- Αττικής.

Έχει εργαστεί ως Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής σε Μονάδες αντιμετώπισης της ουσιοεξάρτησης του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.).

Επίσης, έχει εργαστεί ως ειδικευόμενος Ψυχολόγος με ζευγάρια και οικογένειες στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Ελληνικού Υπουργείου Υγείας και ως ειδικευόμενος οργανωτικός ψυχολόγος σε τομείς επιλογής προσωπικού και δημοσκοπήσεων στις ιδιωτικές εταιρίες ICAP και V-PRC.

Επιστημονικά Ενδιαφέροντα

Στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται η Αναπτυξιακή Ψυχολογία, η Παιδοψυχολογία, η Οικογενειακή Ψυχολογία, η Διαπροσωπική Νευροβιολογία (Interpersonal Neurobiology, D. Siegel), το Ανοιχτό Μοντέλο Διαλόγου (Open- Dialogue Approach, Seikkula), η Παιγνιοθεραπεία παράλληλα με τις παραδοσιακές προσεγγίσεις στον χώρο της ψυχικής υγείας και ψυχοπαθολογίας.

Είναι αρθρογράφος στο Ηλεκτρονικό Περιοδικό Ψυχολογίας, Πολιτισμού και Συνειδητότητας “animartists” και editor στο Διεθνές Περιοδικό “animartists international”.

Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε επιστημονικά συνέδρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διαφορετικά πεδία της ψυχολογικής επιστήμης.